Використання
сучасних освітніх технологій для формування ключових компетентностей учнів
1.
Бершадський, М.Є. Консультації: цілепокладання і
компетентнісний підхід у навчальному процесі [Текст] / М.Є. Бершадський / / Педагогічні технології. - 2009. - № 4. - С.89-94.
2.
Болотов В.А., Сєріков В.В. Компетентнісний модель: від
ідеї до освітній програмі / Педагогіка. № 10.2003. - С.26.
3.
Бочарникова, М.А. Компетентнісний підхід: історія, зміст, проблеми
реалізації [Текст] / М.А. Бочарникова / / Початкова школа. - 2009. - № 3. -
С.86-92.
4.
Дахін, О.М. Компетенція і компетентність: скільки їх у російського
школяра? [Текст] / О.М.
Дахін / / Стандарти і моніторинг в освіті. - 2004. -
№ 2. - С.42-47.
5.
Ємельянова, В.В. Формування інформаційних компетенцій на
уроках інформатики [Електронний ресурс] / В.В. Ємельянова / / Інформаційні технології в освіті
- Режим доступу: http://ito.edu.ru/2010/Tomsk/IV/IV-0-7.html, вільний.
6.
Зайцев, В. Формування ключових компетенцій учнів [Текст]
/ В. Зайцев / / Сільська школа. - 2009. - № 5. - С.28-35.
7.
Запольський, І.А.
Розвиток ключових компетенцій засобами інформатики [Електронний ресурс] / І.А.
Запольський / / Фестиваль педагогічних ідей "Відкритий
урок". - Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/503408/,
вільний.
8.
Зимова, І.А. Ключові компетентності як
результативно-цільова основа компетентнісного підходу в освіті. Авторська
версія [Текст] / І.А. Зимова. - М.: Дослідницький центр проблем якості
підготовки фахівців, 2004.
9.
Казанцева, Ж.Л. Формування соціально-особистісної
компетенції школяра як одна з умов сучасної освіти [Електронний ресурс] / Ж.Л.
Казанцева / / Фестиваль педагогічних ідей "Відкритий урок". - Режим
доступу: http://festival.1september.ru/articles/411646/, вільний.
10.
Камалеева, А.Р. Компетентність як результат освітнього
процесу [Текст] / А.Р. Камалеева / / Наука і практика виховання
та додаткової освіти. - 2009. - № 5. - С.6-18.
11.
Концепція модернізації російської освіти на період до
2010 року [Текст] / / Розпорядження уряду Російської Федерації від 29 грудня
2001 р. № 1756-р.
12.
Куртянік М.А. Формування комунікативних компетенцій учнів
на основі впровадження інформаційних технологій [Електронний ресурс] / М.А.
Куртянік - Педсовет.org. - 2006. - 10 жовтня. - Режим доступу:
http://pedsovet.org/component/option, com_mtree / task, viewlink / link_id,
2486/Itemid, 188 /, вільний.
13.
Лебедєв, О.Є. Компетентнісний підхід в освіті
[Електронний ресурс] / О.Є. Лебедєв / / Шкільні технології. - 2004. - № 5. -
С.3-12. - Режим доступу: http://www.orenipk.ru/seminar/lebedev. htm, вільний.
14.
Підласий, І.П. Педагогіка: 100 питань - 100 відповідей [Текст]: навч.
посібник для вузів / І.П. Підласий. - М.: ВЛАДОС-прес, 2004. - 365 с.
15.
Скрипкіна Ю. В. Уроки інформатики як
середовище формування ключових компетенцій [Електронний ресурс] / Ю.В.
Скрипкіна / / Інтернет-журнал "Ейдос". - 2007. - 30 вересня. - Режим
доступу: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-14. htm, вільний.
16.
Стратегія модернізації змісту загальної освіти: матеріали
для розробки документів з оновлення загальної освіти [Текст]. - М.: Міносвіти,
2001. - 72 с.
17.
Тлумачний словник російської мови: У 4 т. / За редакцією
Д.М. Ушакова.М., 1935-1940.
18.
Хуторський, А.В. Ключові компетенції та освітні стандарти [Електронний ресурс]
/ А.В. Хуторський / / Інтернет-журнал "Ейдос". -2002. -23апреля. -
Режим доступу: http://www.eidos.ru/journal/2002/0423. htm, вільний.
19.
Хуторський, А.В. Ключові компетенції як компонент
особистісно-орієнтованої парадигми освіти [Текст] / А.В. Хуторський / / Народна освіта. - 2003. - № 2. - С.58-64.
20.
Хуторський, А.В. Технологія проектування ключових і
предметних компетентностей [Електронний ресурс] / А.В. Хуторський / /
Інтернет-журнал "Ейдос". - 2005. - 12 грудня. - Режим доступу:
http://www.eidos.ru/journal/2005/1212. htm, вільний.
21.
Черних, Н. П. Формування ключових компетенцій з
предмету "Інформаційні технології" [Електронний ресурс] /
Н.П. Черних. - Питання Інтернет освіти. - Режим доступу: http://ipk. admin.
tstu.ru / sputnik / index / str / elekron_bibliot.
files/Jornal/Vio_38/Vio_38/cd_site/Articles/art_3_5. htm, вільний.
22.
Чкалова, Н.В. Формування комунікативної компетентності
учнів засобами інформатики [Електронний ресурс] / Н.В. Чкалова / / Фестиваль
педагогічних ідей "Відкритий урок". - Режим доступу:
http://festival.1september.ru/articles/415466/, вільний.
23.
Шишкіна, Л.П. Інноваційний досвід. Організація діяльності учнів на основі компетентнісного підходу
[Електронний ресурс] / Л.П. Шишкіна. - Муніципальне Освітнє Установа Середня
Загальноосвітня Школа № 72 з поглибленим вивченням окремих предметів. - Режим
доступу: http://education. simcat.ru/school72/info/6, вільний.
24.
Щерабакова, В.В. Формування ключових компетенцій як засіб
розвитку особистості [Текст] / В.В. Щербакова / / Вища освіта сьогодні. - 2008.
- № 10. - С.39-
25 Пільчук Т.В.
Формування самоосвітньої компетентності. Методи та проблеми / Т.В. Пільчук
//Управління школою. – 2008. - №6. – С. 11-14
26. Фоміна
Н.В. Компетентнісний підхід у діяльності ліцею/
Н.В. Фоміна//Управління школою. –
2008.- №25. – С. 16-21
27. Фоміна
Н.В. Формуємо творчу особистість/Н.В. Фоміна //Управління школою. – 2008. - №12. – С. 25- 29.
Самоаналіз уроку
- Яка тема уроку?
Чи збігається вона з календарним плануванням?
- Чи правильно
визначено мету, завдання уроку? Чи відбивають вони найголовніше в
навчальному матеріалі?
- Чи правильно
обраний тип уроку (відповідно до теми і мети уроку)?
- Чи відповідає
структура уроку обраному типу уроку?
- Що було
основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцентувати увагу учнів на
його вивченні?
- Чи ефективно
розподілено час уроку: 1/3 уроку – робота з новим матеріалом, 2/3 уроку –
самостійна та пізнавальна діяльність учнів?
- Чи є оптимальним
вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?
- Які форми
навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи були
вдалими їх вибір і поєднання?
- Що саме з
передового педагогічного досвіду ви використали на уроці?
- Чи вдалося вам
диференціювати навчання на уроці?
- Чи були
активними діти на уроці? Якщо ні,
то чому?
а) дітям
було не цікаво;
б) дітям було важко зрозуміти;
в)
переважав авторитарний стиль
спілкування з учнями.
- Чи не велике за
розміром домашнє завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дітям для
нього?
- Чи зуміли ви
провести короткий ефективний підсумок уроку (тобто знову наголосити на
головному у навчальному матеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?
- Дайте оцінку
своєму уроку, своїй діяльності на уроці. Чи реалізовані мета, завдання
уроку?
Якість навчання
Висока, коли:
-
заняття добре
сплановані, мають чітко поставлену мету і завдання, йдуть в оптимальному темпі.
-
кожен учень
може брати в ньому участь.
-
Методи
навчання добираються відповідно до теми і рівня учнів.
-
Вчитель має
однаково високі вимоги до всіх учнів.
-
Учень одержує
задоволення через переживання успіху,
оптимальне напруження, можливість мати власну позицію.
-
Регулярно та
об`єктивно оцінюється поступ учня в навчанні.
-
Інформація,
яку одержує учень, відповідає рівню його знань і вбудовується в його картину
світу.
-
Домашні
завдання, якщо задаються, є доступними і доповнюють шкільні заняття.
-
Позитивні
інтерперсональні відносини зміцнюють почуття власної гідності.
Низька, коли:
-
планування є
непродуманим, темп – невідповідний;
-
вчитель не
знає специфічних потреб учнів.
-
Учні
недостатньо задіяні в ході заняття
-
Навчання є
рутинне, учні не можуть зрозуміти того, що вони роблять і для чого їм це.
-
Навчальний план
і навчальний матеріал не стимулює пошукової активності.
-
Праця учнів
оцінюється рідко і не об`єктивно.
-
Праця учнів
оцінюється рідко і не об`єктивно.
-
Рівень
інформації не відповідає рівню учня.
-
Інтерперсональні
стосунки не є позитивними і гальмують процес навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар