каталоги літератури

Використання сучасних освітніх технологій для формування ключових компетентностей учнів
1.                 Бершадський, М.Є. Консультації: цілепокладання і компетентнісний підхід у навчальному процесі [Текст] / М.Є. Бершадський / / Педагогічні технології. - 2009. - № 4. - С.89-94.
2.                 Болотов В.А., Сєріков В.В. Компетентнісний модель: від ідеї до освітній програмі / Педагогіка. № 10.2003. - С.26.
3.                 Бочарникова, М.А. Компетентнісний підхід: історія, зміст, проблеми реалізації [Текст] / М.А. Бочарникова / / Початкова школа. - 2009. - № 3. - С.86-92.
4.                 Дахін, О.М. Компетенція і компетентність: скільки їх у російського школяра? [Текст] / О.М. Дахін / / Стандарти і моніторинг в освіті. - 2004. - № 2. - С.42-47.
5.                 Ємельянова, В.В. Формування інформаційних компетенцій на уроках інформатики [Електронний ресурс] / В.В. Ємельянова / / Інформаційні технології в освіті - Режим доступу: http://ito.edu.ru/2010/Tomsk/IV/IV-0-7.html, вільний.
6.                 Зайцев, В. Формування ключових компетенцій учнів [Текст] / В. Зайцев / / Сільська школа. - 2009. - № 5. - С.28-35.
7.                 Запольський, І.А. Розвиток ключових компетенцій засобами інформатики [Електронний ресурс] / І.А. Запольський / / Фестиваль педагогічних ідей "Відкритий урок". - Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/503408/, вільний.
8.                 Зимова, І.А. Ключові компетентності як результативно-цільова основа компетентнісного підходу в освіті. Авторська версія [Текст] / І.А. Зимова. - М.: Дослідницький центр проблем якості підготовки фахівців, 2004.
9.                 Казанцева, Ж.Л. Формування соціально-особистісної компетенції школяра як одна з умов сучасної освіти [Електронний ресурс] / Ж.Л. Казанцева / / Фестиваль педагогічних ідей "Відкритий урок". - Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/411646/, вільний.
10.             Камалеева, А.Р. Компетентність як результат освітнього процесу [Текст] / А.Р. Камалеева / / Наука і практика виховання та додаткової освіти. - 2009. - № 5. - С.6-18.
11.             Концепція модернізації російської освіти на період до 2010 року [Текст] / / Розпорядження уряду Російської Федерації від 29 грудня 2001 р. № 1756-р.
12.             Куртянік М.А. Формування комунікативних компетенцій учнів на основі впровадження інформаційних технологій [Електронний ресурс] / М.А. Куртянік - Педсовет.org. - 2006. - 10 жовтня. - Режим доступу: http://pedsovet.org/component/option, com_mtree / task, viewlink / link_id, 2486/Itemid, 188 /, вільний.
13.             Лебедєв, О.Є. Компетентнісний підхід в освіті [Електронний ресурс] / О.Є. Лебедєв / / Шкільні технології. - 2004. - № 5. - С.3-12. - Режим доступу: http://www.orenipk.ru/seminar/lebedev. htm, вільний.
14.             Підласий, І.П. Педагогіка: 100 питань - 100 відповідей [Текст]: навч. посібник для вузів / І.П. Підласий. - М.: ВЛАДОС-прес, 2004. - 365 с.
15.             Скрипкіна Ю. В. Уроки інформатики як середовище формування ключових компетенцій [Електронний ресурс] / Ю.В. Скрипкіна / / Інтернет-журнал "Ейдос". - 2007. - 30 вересня. - Режим доступу: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-14. htm, вільний.
16.             Стратегія модернізації змісту загальної освіти: матеріали для розробки документів з оновлення загальної освіти [Текст]. - М.: Міносвіти, 2001. - 72 с.
17.             Тлумачний словник російської мови: У 4 т. / За редакцією Д.М. Ушакова.М., 1935-1940.
18.             Хуторський, А.В. Ключові компетенції та освітні стандарти [Електронний ресурс] / А.В. Хуторський / / Інтернет-журнал "Ейдос". -2002. -23апреля. - Режим доступу: http://www.eidos.ru/journal/2002/0423. htm, вільний.
19.             Хуторський, А.В. Ключові компетенції як компонент особистісно-орієнтованої парадигми освіти [Текст] / А.В. Хуторський / / Народна освіта. - 2003. - № 2. - С.58-64.
20.             Хуторський, А.В. Технологія проектування ключових і предметних компетентностей [Електронний ресурс] / А.В. Хуторський / / Інтернет-журнал "Ейдос". - 2005. - 12 грудня. - Режим доступу: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212. htm, вільний.
21.             Черних, Н. П. Формування ключових компетенцій з предмету "Інформаційні технології" [Електронний ресурс] / Н.П. Черних. - Питання Інтернет освіти. - Режим доступу: http://ipk. admin. tstu.ru / sputnik / index / str / elekron_bibliot. files/Jornal/Vio_38/Vio_38/cd_site/Articles/art_3_5. htm, вільний.
22.             Чкалова, Н.В. Формування комунікативної компетентності учнів засобами інформатики [Електронний ресурс] / Н.В. Чкалова / / Фестиваль педагогічних ідей "Відкритий урок". - Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/415466/, вільний.
23.             Шишкіна, Л.П. Інноваційний досвід. Організація діяльності учнів на основі компетентнісного підходу [Електронний ресурс] / Л.П. Шишкіна. - Муніципальне Освітнє Установа Середня Загальноосвітня Школа № 72 з поглибленим вивченням окремих предметів. - Режим доступу: http://education. simcat.ru/school72/info/6, вільний.
24.             Щерабакова, В.В. Формування ключових компетенцій як засіб розвитку особистості [Текст] / В.В. Щербакова / / Вища освіта сьогодні. - 2008. - № 10. - С.39-
25 Пільчук Т.В. Формування самоосвітньої компетентності. Методи та проблеми / Т.В. Пільчук //Управління школою. – 2008. - №6. – С. 11-14
 26.     Фоміна Н.В. Компетентнісний підхід у діяльності ліцею/  Н.В. Фоміна//Управління  школою. – 2008.- №25. – С. 16-21
 27.     Фоміна Н.В. Формуємо творчу особистість/Н.В. Фоміна //Управління школою. –  2008. - №12. – С. 25- 29.



 Самоаналіз уроку

  1. Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарним плануванням?
  2. Чи правильно визначено мету, завдання уроку? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?
  3. Чи правильно обраний тип уроку (відповідно до теми і мети уроку)?
  4. Чи відповідає структура уроку обраному типу уроку?
  5. Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцентувати увагу учнів на його вивченні?
  6. Чи ефективно розподілено час уроку: 1/3 уроку – робота з новим матеріалом, 2/3 уроку – самостійна та пізнавальна діяльність учнів?
  7. Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?
  8. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
  9. Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на уроці?
  10. Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?
  11. Чи були активними діти на уроці?  Якщо ні, то чому?
а)  дітям було не цікаво;
б) дітям було важко зрозуміти;
в)  переважав авторитарний  стиль спілкування з учнями.
  1. Чи не велике за розміром домашнє завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дітям для нього?
  2. Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок уроку (тобто знову наголосити на головному у навчальному матеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?
  3. Дайте оцінку своєму уроку, своїй діяльності на уроці. Чи реалізовані мета, завдання уроку?


Якість навчання
Висока, коли:
-          заняття добре сплановані, мають чітко поставлену мету і завдання, йдуть в оптимальному темпі.
-          кожен учень може брати в ньому участь.
-          Методи навчання добираються відповідно до теми і рівня учнів.
-          Вчитель має однаково високі вимоги до всіх учнів.
-          Учень одержує задоволення  через переживання успіху, оптимальне напруження, можливість мати власну позицію.
-          Регулярно та об`єктивно оцінюється поступ учня в навчанні.
-          Інформація, яку одержує учень, відповідає рівню його знань і вбудовується в його картину світу.
-          Домашні завдання, якщо задаються, є доступними і доповнюють шкільні заняття.
-          Позитивні інтерперсональні відносини зміцнюють почуття власної гідності.

Низька, коли:
-          планування є непродуманим, темп – невідповідний;
-          вчитель не знає специфічних потреб учнів.
-          Учні недостатньо задіяні в ході заняття
-          Навчання є рутинне, учні не можуть зрозуміти того, що вони роблять і для чого їм це.
-          Навчальний план і навчальний матеріал не стимулює пошукової активності.
-          Праця учнів оцінюється рідко і  не об`єктивно.
-          Праця учнів оцінюється рідко і не об`єктивно.
-          Рівень інформації не відповідає рівню учня.
-          Інтерперсональні стосунки не є позитивними і гальмують процес навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар